WERK & INKOMEN

Minima

Zorg, welzijn en minimabeleid vragen meer aandacht. Het mag niet ingewikkeld zijn om een beroep te doen op minimaregelingen. We willen dat medewerkers van het sociaal plein rekening houden met de specifieke situatie van mensen, met extra aandacht voor kinderen in minimagezinnen.

Het vorige college bezuinigde op het sociaal domein en dat is onacceptabel. De inkomensgrens voor alle minimaregelingen moet terug naar 130% van het minimumloon.

10 november 2021

Over de begroting Hilversum 2022

Foto: n.a. / pixabay

De integrale tekst van de SP Hilversum e.o. op de Programmabegroting 2022 van de gemeente Hilversum.

30 september 2018

Investeren in het midden- en kleinbedrijf moet nu!

Foto: SP Hilversum / SP Hilversum

In februari 2013 schreven we al dat de politiek in Hilversum te weinig aandacht heeft voor het Midden- en Kleinbedrijf.  Kleine zelfstandigen, de marktkooplieden en het midden- en kleinbedrijf (MKB) zijn de ruggengraat van de economie. In hen moeten we investeren. Met meer dan 15.000 banen zijn zij de echte motor van de lokale economie.

23 september 2018

Loondispensatie van tafel!

Foto: SP Hilversum / Leyena Zoey van der Laan

Op 6 september kwam het nieuws naar buiten dat de loondispensatieplannen van staatssecretaris Van Ark van tafel zijn. De plannen zouden betekenen dat mensen met een arbeidsbeperking onder het minimumloon betaald konden gaan worden. De SP is blij dat het kabinet van de absurde plannen afziet.