WERK & INKOMEN

30 september 2018

Investeren in het midden- en kleinbedrijf moet nu!

Foto: SP Hilversum / SP Hilversum

In februari 2013 schreven we al dat de politiek in Hilversum te weinig aandacht heeft voor het Midden- en Kleinbedrijf.  Kleine zelfstandigen, de marktkooplieden en het midden- en kleinbedrijf (MKB) zijn de ruggengraat van de economie. In hen moeten we investeren. Met meer dan 15.000 banen zijn zij de echte motor van de lokale economie.

23 september 2018

Loondispensatie van tafel!

Foto: SP Hilversum / Leyena Zoey van der Laan

Op 6 september kwam het nieuws naar buiten dat de loondispensatieplannen van staatssecretaris Van Ark van tafel zijn. De plannen zouden betekenen dat mensen met een arbeidsbeperking onder het minimumloon betaald konden gaan worden. De SP is blij dat het kabinet van de absurde plannen afziet.

23 juni 2018

Zijn wij het waard?

Bijdrage Naomi Doevendans Wij Staan Op! Bijeenkomst Hilversum.

2 mei 2018

SP wil actieplan ‘jongeren en schuld’

Foto: Pixabay / Pxabay

De SP-Hilversum diende in maart vragen in bij het college met betrekking tot schulden bij jongeren en vroeg of het college met een actieplan ‘jongeren en schuld’ zou komen. Ze deed een aantal concrete voorstellen voor dat actieplan.  Het college laat echter in een brief weten niet van plan te zijn om met een actieplan te komen.