WONEN & BOUWEN

15 september 2020

Laat je stem horen tegen de huurverhoging

Foto: SP

Keer op keer worden huurders gepakt. Renovatie aan je huis? Extra betalen. Sschaarste regio? Hogere huren. Duurzaamheidsmaatregelen?  Extra betalen. Keer op keer worden de huren verhoogd. Juist in deze Coronacrisis is het nodig om huurders te ontzien. Want de rekening van de crisis moet niet betaald worden door de meegaat kwetsbaren of ‘de gewone man’. Maar een relatief eenvoudige maatregel, het bevriezen van de huurverhoging, wordt niet genomen. Daarom komt de SP samen met huurders is actie! Doe je mee?

11 juli 2020

Wie bepaalt de toekomst van Hilversum?

Foto: Hilversum

Op 1 juli werd door de gemeenteraad van Hilversum een burgerinitiatiefvoorstel  aangenomen. Het was de eerste keer dat een door de inwoners ingediend voorstel werd behandeld. De raad stemde unaniem voor. Het kostte de raad vier lange avonden van debat om tot dat oordeel te komen, en de tekst werd behoorlijk - en grotendeels onnodig - herschreven. Maar het doel van de inwoners werd bereikt en dat is een grote stap voorwaarts.

14 mei 2020

10 Uitgangspunten voor de woonvisie

Foto: SP

Het college van Hilversum heeft de raad voorgesteld de uitgangspunten voor de woonvisie te bespreken. De SP Hilversum vindt het voorgestelde stuk te procesmatig en tekort schieten in het opgeven van inhoudelijke uitgangspunten.  De SP heeft daarom zelf de volgende 10 uitgangspunten opgesteld om mee te nemen bij het opstellen van de  woonvisie.

Gemeenteraden Hilversum, Gooise Meren en Laren zeggen ja: groen licht voor plannen Crailo

De gemeenteraden van Hilversum, Gooise Meren en Laren stemden in met het raadsvoorstel over de uitgangspunten voor de nieuwe buurtschap Crailo.

De SP Hilversum stemde als enige tegen. De SP vindt dat 40 procent dure woningen bouwen niet voldoet aan de ambitie om betaalbaar te bouwen. Zij wil meer inzetten op sociale woningbouw en betaalbare middenhuur (tot 900 euro / mnd).

Discussie over Crailo

Pierre van Rooden, fractievoorzitter van de SP Hilversum, en Haitske van der Linden, raadslid van de VVD, geven hun mening over betaalbare woningbouw op Crailo.

14 januari 2020

Crailo gaat voor duur

Foto: SP

Bij de bouw van nieuwe woningen in het gezamenlijke project 'Crailo' verzaken de gemeenten hun taak: in plaats van bouwen waar behoefte aan is, wordt ingezet op winstmaximalisatie en wonen voor de rijken.

Meldpunt woningklachten SP is een succes

De SP Hilversum opende in 2019 het meldpunt voor huurklachten (huurklachten.hilversum@gmail.com). De problemen die wordne ingestuurd worden verzameld en gebundeld. de structurele problemen worden doorgegeven aan wethouder Jan Kastje.
Jhet meldpunt loopt goed en een aantal problemen wordend oor de aandacht sneller opgepakt.

Klachten stromen binnen bij meldpunt huurklachten

De SP-Hilversum is de laatste weken bij diverse huurders langsgeweest onm klachten te inventariseren. Dit naar aanleising van de klachten die binnenkomen bij het meldpunt huurklachten.

SP raadslid Pierre van Rooden:  "We hebben een behoorlijke hoeveelheid klachten ontvangen en daar zitten een paar brandhaarden tussen.

SP Hilversum start meldpunt huurklachten

De SP Hilversum heeft een meldpunt voor huurklachten geopend. De partij krijgt veel signalen van klachten over huurwoningen. Via het meldpunt worden de klachten op een centrale plek verzameld.

23 juli 2019

SP opent meldpunt huurklachten

Foto: SP

Achterstallig binnen- en buitenonderhoud, verwarmings- en isolatieproblemen, vocht en geluidsoverlast, gloednieuwe woningen met serieuze gebreken, hoge service kosten maar slechte service, sociale huurwoningen die langdurig leegstaan. Voeg daarbij onvoldoende actie bij klachten en ontevredenheid over algehele communicatie. Dit zijn voorbeelden van klachten die bij de gemeenteraadsfractie van de SP binnenkomen over verhuurders van sociale- en particuliere huurwoningen. Omdat het nu de spuigaten uit lijkt te lopen opent de SP een apart meldpunt om de klachten te verzamelen. Herken je je in bovenstaande voorbeelden? Meld het! Dat kan op huurklachten.hilversum@gmail.com