Kom ook! HOV Busbaan manifestatie vrijdag 20 september

19 september 2013

Kom ook! HOV Busbaan manifestatie vrijdag 20 september

Het plan om een dure busbaan aan te leggen tussen Huizen en Hilversum past niet in deze tijd. Daarom neemt de SP deel aan het Comité Busbaan Nee! Om duidelijk te maken dat we het echt niet eens zijn met de voorliggende plannen van de busbaan organiseert het comité Busbaan Nee! op vrijdag 20 september een protest manifestatie. Op ludieke wijze trekt een bonte stoet naar het raadhuis van hilversum om de burgemeester vele honderden handtekeningen aan te reiken. En natuurlijk is iedereen welkom! We verzamelen om 13.00 uur op de Kerkbrink en starten met de vrolijke bigband en jazz-muziek van DJ 'Play it again' Sem.

Om 13.45 uur zullen we met zijn allen met deze kleurrijke kermistractor, die vroeger op kolen over de weg reed, naar het raadhuis van Hilversum optrekken. Daar zal Karin Walters namens het Comité Busbaan Nee rond 14.00 uur de petitie, die door Rover en een grote groep van wijkverenigingen, politieke partijen en bedrijven ondersteund wordt, aanbieden aan burgemeester Broertjes van Hilversum. EenVandaag en RTi Hilversum komen opnames maken van de manifestatie.

De teller van www.busbaannee.nl staat nu al op 2100 ondertekenaars. Het Comité zal in de komende week nog meer mensen op de hoogte brengen van het plan om voor 118 miljoen busbanen aan te leggen dwars door Huizen, Blaricum en Hilversum, alleen maar om de snelbus een paar minuten sneller te laten rijden.

Toen men met dit plan startte, vòòr de crisis, dacht men alleen aan groei. Maar nu is alles anders: het aantal reizigers neemt af. Door de crisis en meer flexwerken. Ook met een paar minuten tijdwinst zal de snelbus niet opeens 2 keer zoveel reizigers gaan trekken. Bij Station Sportpark en Arenapark stopt hij niet eens. Dat betekent voor de helft van de reizigers een achteruitgang in reistijd. 118 miljoen van ons geld voor een busbaan die niet gaat werken? Dat is geldverspilling!!

In Huizen, Blaricum en Hilversum zien veel bewoners, dat de busbaan woonwijken zal insluiten, en dat oversteken onveiliger wordt. De busbaan is een aanslag op de leefbaarheid.

In Hilversum is er een kans om dit plan te stoppen. Er wordt wel beweerd dat alles al rond is, maar dat geldt niet voor Hilversum. Als de meerderheid van de gemeenteraad in de komende 2 maanden niet instemt met het voorstel van wethouder Boog (D66), dan kan hij niet verder en staat het hele busbaan-plan op losse schroeven. Daarom zal Comité Busbaan Nee aan burgemeester Broertjes vragen om het geluid van deze petitie te laten doorklinken in het raadhuis!

Lees hier het SP Hilversum HOV dossier