Provinciebestuur serveert Fietsersbond Hilversum af. Steun SP Fietsersbond.

9 maart 2015

Provinciebestuur serveert Fietsersbond Hilversum af. Steun SP Fietsersbond.

In november 2014 stuurde de fietsersbond Hilversum een brandbrief naar de Provinciale Staten van Noord Holland. De oversteek voor wandelaars en fietsers op de Franse Kampweg (N236) is onveilig! De bond deed enkele voorstellen en wachtte op een reactie.

Tot grote verbijstering van de bond serveerde de Provincie alle ideeën onmiddellijk af. Maar daar nam de fietsersbond geen genoegen mee! Op 8 maart jl. stuurden zij weer een brief naar de Provincie met het verzoek om de door hen ingebrachte maatregelen op zijn minst fatsoenlijk met elkaar te bespreken. De SP-Noord Holland en de SP-Hilversum steunt hen in die gedachte. De SP-Noord Holland zal zich inzetten om het de brief opnieuw geagendeerd te krijgen en pleit voor aanvullend onderzoek naar de mogelijkheden van het verbeteren van de verkeersveiligheid bij de Franse kamp.

Volgens de fietsersbond moeten wandelaars en fietsers nu tussen het drukke verkeer door een gaatje zoeken om over te kunnen steken. Dat zorgt voor gevaarlijke situaties. Onwenselijk en mogelijk te voorkomen aldus de fietsersbond Hilversum.

Het toeval wil het toeval dat de  Franse Kampweg de komende jaren op de schop gaat voor groot onderhoud. Een uitgelezen moment dus om de situatie onder de loep te nemen en daar waar dat kan veiligheidsmaatregelen te nemen. Eén van de maatregelen zou kunnen zijn het verdiept aanleggen van de autoweg met een 'dak' als overweg. Een 'dak' overgang kan tevens ingericht worden als natuurverbinding tussen  de Kamphoeve en Spanderswoud ten zuiden van de weg en de Franschekampheide  ten noorden van de weg. De schaapskudde zou  dan ook zonder problemen kunnen oversteken. En één van de minste moeilijke maatregelen is het aanleggen van een midden geleider zodat er in iedergeval in twee etappes over gestoken kan worden.

SP voor fiets en voetgangersveiligheid
De SP staat voor fiets- en voetgangers veiligheid en ook het bevorderen van natuurverbindingen is aan te bevelen, juist in het groene hart. Niet voor niets spendeerde de Provincie al vele miljoenen aan ecoducten in het groene hart. De timing van de vraag is logisch, alsook de gedachten over veilig oversteken voor mens en dier.

Onbegrijpelijk dus dat bestuurders van de provincie deze voorstellen zonder pardon afserveren met: ‘er zijn geen omwonenden.’’ Hiermee doen de gedeputeerden tekort aan de fietsers en wandelaars die gedurende het hele jaar en zeker in de zomer met grote getallen ons groene hart bezoeken.

SP agendeert probleem opnieuw
De SP Noord Holland zal het onderwerp opnieuw, in de Provincie,  op de kaart zetten (ook al hebben de gedeputeerden daar geen zin in) en staat wat betreft de vraag om veiligheid, bevordering van het groen en toerisme pal achter de fietsersbond!

#wordtvervolgd

Website Fietsersbond Hilversum