Waarom de onderwijsstakingen WEL een goed idee zijn

30 januari 2020

Waarom de onderwijsstakingen WEL een goed idee zijn

Foto: SP

Waarom staken? Waarom zouden onderwijzers ouders al die last bezorgen door geen les te geven donderdag en vrijdag?

Omdat het eens goed duidelijk moet worden dat:

• Onderwijzers een essentiële bijdrage leveren aan de opvoeding en vorming van onze kinderen
  • Dat ze iedere schooldag weer een klein wonder verrichten door kinderen te leren lezen, rekenen, en bewust te zijn van de wereld waarin ze leven,
  • Dat hen dat werken haast onmogelijk gemaakt wordt door het wantrouwen waarmee de overheid hen benadert, door ze steeds strakker te rijgen in een corset van regels, aanvullende taken en verantwoordelijkheden,
  • Dat de maatregelen die de minister tot nu toe genomen heeft, doekjes voor het bloeden zijn, en dat ze systematisch ondergewaardeerd worden. Financieel maar ook sociaal.
  • Dat ze zich grote zorgen maken over dat dagelijks vele leerlingen door het leraren tekort thuis zitten.

Onderwijzers staken voor een herwaardering van hun beroep.

Wij van de SP weten maar al te goed dat dit soort acties helaas noodzakelijk zijn om aandacht te krijgen van bestuurders om op hun agenda te komen. Dus ouders: ja, het staken van onderwijzers kan lastig zijn, maar besef dat ze niet staken voor zichzelf maar voor het onderwijs en dus voor onze kinderen, de toekomst, en uiteindelijk voor ons allemaal.

Alsjeblieft, steek ze een hart onder de riem, geef ze een hand. Onze onderwijzers verdienen onze waardering en onze steun.

Foto: SP