SP spreekt zich uit tegen racisme

3 april 2018

SP spreekt zich uit tegen racisme

Foto: SP

De SP staat voor een inclusieve samenleving. Een samenleving waarin iedereen meetelt. Wat ons zorgen baart is dat we ook steeds meer onbegrip, haat en verdeeldheid zien. Treiterijen, discriminatie en racisme, zoals bij ijssalon 't Perronnetje, horen niet in onze samneleving. Racistisch geweld mogen we nooit tolereren en daar moeten we samen tegen opstaan

Het zal niemand ontgaan zijn: de Hilversumse ondernemer van 't Perronnetje op de Kleine Drift, Gillyon Emanuels, heeft naar aanleiding van overlast en racistische treiterijen besloten haar zaak te sluiten. Zij heeft zich op een zeker moment fysiek verdedigd. Dit is haar duur komen te staan. Het Openbaar Ministerie heeft besloten haar te vervolgen voor mishandeling. Vervolgd worden omdat je je verdedigt vinden we toch wel treurig.

Foto: SP

Het perronnetje - nu verlaten.

Overigens hebben de buurtbewoners de afgelopen jaren ook overlast ondervonden en gezien wat er bij 't Perronnetje gebeurde. Zij vinden dat het Openbaar Ministerie te weinig rekening houdt met de historie van deze zaak. Ze zijn een ondersteuningsactie gestart om  mw Emanuels te helpen met het bij elkaar krijgen van geld voor haar rechtszaak.

De SP fractie zal vragen stellen om duidelijk te krijgen of en op welk wijze de gemeente nog een rol kan spelen in deze zaak.

Voor wie mw Emanuels wil ondersteunen verwijzen we naar de website waar een donatie gedaan kan worden: