Directie verpleeghuis neemt extra maatregelen na noodoproep medewerkers en familie

5 augustus 2014

De directie van Amaris zorggroep heeft extra maatregelen toegezegd om de problemen bij verpleeghuis de Veste in Naarden op te lossen. Op 24 julli organiseerden zorgmedewerkers in samenwerking met de Abvakab FNV en  familieleden van bewoners een hoorzitting over de kwaliteit van zorg bij Amaris De Veste. De SP was hierbij als toehoorder aanwezig en sprak haar steun uit aan de medewerkersen de familie. Naar aanleiding van de bijeenkomst en een vervolg gesprek op 28 juli (met de vakbond) heeft de directie van Amaris extra avond- en korte ochtenddiensten toegevoegd hiervoor wordt extra personeel (4FTE) ingezet. Ook mogen de boventallige woonassistentes weer aan de slag bij hun vertrouwde bewoners en wordt er extra schoonmaak ingezet om de zorg te ontlasten.  Op 12 augustus zal er een vervolg gesprek plaats vinden.

Bovenstaande maatregelen zijn afgekondigd naar aanleiding van een noodoproep van familie en personeel. In deze oproep hadden zij bestuursvoorzitter Den Ouden uitgenodigd om met hun in gesprek te gaan. Aan deze oproep is door Den Ouden geen gehoor gegeven en werd door de medewerkers en familie besloten een openbare hoorzitting te houden in de aanwezigheid van gemeenteraadsleden.

Samen Sterk: Wij zijn de (thuis) Zorg
Verschillende organisaties en politiekepartijen maken zich zorgen over de ontwikkelingen in de zorg. De SP heeft daarom in samenwerking met de ABVAKBO FNV het initiatief genomen om een Wij zijn de (thuis) Zorg groep te vormen. Lees daarover hier meer