Er komt schot in het dossier: Verloedering Arie Loomanhuis

24 februari 2013

Er komt schot in het dossier: Verloedering Arie Loomanhuis

In augustus 2012 vroeg de SP aandacht voor de verloedering van het Arie Loomanhuis.Wij en de bewoners die wij gesproken hadden vonden dat er iets moest gebeuren aan die verloedering. Lange tijd gebeurde er niets. Tot half december 2012 twee mensen door koolmonoxide ernstig onwel werden. Weer stelde de SP vragen aan de wethouder. Die vertelde ons dat de eigenaar verplicht is om het pand op te knappen en dat de gemeente een regierol ging nemen om de veiligheid en leefbaarheid te verbeteren. Nu half februari 2013 lijkt het erop dat de gemeente eindelijk gaat doorpakken en er echt iets gaat gebeuren.

De gemeente heeft de eigenaar gevraagd om uiterlijk voor 20 maart een gedegen plan aan te leveren.

In dit plan moeten zaken opgenomen staan over het opknappen van het pand, onderhoud, beheer en “buurtgerelateerd gebruik”.

Komt er geen gedegen plan dan dreigt zelfs sloop van het pand.

Natuurlijk gaat veiligheid voor alles en wij hopen dat de eigenaar erin slaagt, om zoals het oorspronkelijke plan was, een leuk en veilig wijk (jongeren) centrum te realiseren..