Gooise SP steunt politie op straat

3 november 2012

Gooise SP steunt politie op straat

Begin oktober startte een initiatief om politieagenten een hart onder de riem te steken.
De SP in het Gooi staat vierkant achter onze politiemensen op straat en steunt daarom het initiatief:
STEUN DE POLITIE OP STRAAT.

Door de steun aan deze campagne tonen wij ons respect voor de inzet door onze politiemensen op straat. We onderstrepen dat dit werk vaak spannend is, en niet eenvoudig. Het vak vraagt in deze tijden om moed, ofwel bang zijn, maar toch handelen. Waarschijnlijk is het veel vaker spannend en gevaarlijk dan we denken. Zie bijvoorbeeld: www.geweldtegenpolitie.nl Daarom geloven wij dat het waardevol is om vierkant achter onze politiemensen op straat te staan en ze aan te moedigen.

Maar onze veiligheid in Nederland heeft ook een prijs, en dat lijken we wel eens te vergeten. Politiemannen en -vrouwen werken dag en nacht hard mee aan het behouden van die veiligheid. Dat doen zij iedere dag weer, vaak met gevaar en soms voor eigen leven, zodat jij, wij en iedereen in onze maatschappij deze veiligheid als vanzelfsprekend kunnen ervaren.

Waardering
De politieagent op straat is niet alleen een hulpverlener, maar vooral ook mens en ordehandhaver. Wij geloven dat er, net als wij, nog steeds veel burgers zijn die waardering hebben voor politiemensen, die ervoor kiezen om iedere dag opnieuw weer de politie taken op zich te nemen… ondanks de ontmoediging uit onze maatschappij.

Lees meer op de site van: http://www.steunpolitieopstraat.nu/