Zoek de huurwoning - 2

18 juni 2011

Zoek de huurwoning - 2

Na de zoektocht naar een sociale huurwoning, zie het stukje van 14 april bleven we de vraag krijgen waarom de huurhuizen niet meer in de Woonbode staan. Het college leek ook niet bereid om iets om iets te ondernemen. 'Iedereen moet tegenwoordig toch internet hebben', werd opgemerkt. Dat is dus echt niet waar. In de Gooi en Eembode was sinds 20 april ook al niet meer te zien waar de sociale huurwoningen dan wel waren te vinden. Er was duidelijk meer actie nodig. Het liefst wilde we alles weer terug in de Woonbode. Maar al snel bleek, tijdens een rondje telefoneren, dat dat niet zal lukken.

Nu bleek dat de belangrijkste reden van de woningbouwverenigingen om de sociale huurwoningen niet meer in de Woonbode te plaatsen een bezuiniging was en niet het sussende: 'Bijna iedereen reageert via internet!'
Zelfs het elke week drie zinnetjes plaatsen waar nu de huurwoningen te vinden zijn: op www.woningnet.nl en op papier via een abonnement af te sluiten bij één van de woningbouwverenigingen, kost ze te veel geld. Na bellen met de afdeling communicatie van de gemeente Hilversum lijkt deze wel bereid te zijn een melding te plaatsen op de gemeentepagina in de Gooi en Eembode.

Dan meteen maar even doorgaan met actie: de webpagina van WoningNet aan laten passen. Na wat rondbellen werd ons gevraagd het verzoek op papier te zetten en ze toe te sturen.
Dat deden we graag.

We wachten af wat er gaat gebeuren en zonodig gaan we weer een rondje bellen.