Echte schoonheid...

16 september 2009

Echte schoonheid...

Dudok Wonen wil de Bloemenbuurt de komende jaren flink opknappen. De nadruk ligt daarbij op de straten en gevels, de buitenkant. Ook de straten moeten er mooi en uitnodigend uit komen te zien met zo weinig mogelijk geparkeerde auto's

Huurverhoging
Dat klinkt natuurlijk prachtig, maar in de praktijk heeft die keuze wel flinke gevolgen voor uw huis. Zo heeft Dudok bijvoorbeeld voorgesteld om een rij woningen aan de Diependaalselaan te slopen voor de bouw van een parkeergarage. En aan de binnenkant wordt vrijwel niets gedaan tenzij u dat als bewoner graag wil. Dat betekent dan echter wel dat de huur flink omhoog gaat.

Keukenblok
Wacht even zegt Dudok, we doen ook dingen aan de binnenkant die géén huurverhoging tot gevolg hebben. Zo gaan ze bijvoorbeeld het keukenblok vervangen als dat noodzakelijk is. Dat lijkt ons eerlijk gezegd hoog tijd worden. Tientallen jaren heeft Dudok nauwelijks iets aan de binnenkant van de huizen gedaan terwijl ze gewoon horen te zorgen voor fatsoenlijk onderhoud. Langer dan een jaar of 20 gaan keuken of badkamer niet mee als je er niets aan doet.

Vochtproblemen
Veel huizen hebben ook vochtproblemen. Soms zo ernstig dat de schimmel op de muren staat. Enige tijd geleden heeft u in het SBS6 programma Hart van Nederland daar een voorbeeld van kunnen zien. Het antwoord van Dudok Wonen op klachten is meestal dat ze het probleem gaan oplossen als ze de woning gaan renoveren. Maar dat kan vaak nog jaren duren!

Schimmel
De SP ontvangt het laatste jaar meer klachten over deze situatie. Slechts in een uitzonderlijk geval kan dan in overleg met Dudok een oplossing worden gevonden, zoals in het geval dat bij SBS6 aan de orde was. Dat is wat ons betreft niet goed genoeg. Wij vinden dat Dudok achterstallig onderhoud in de Bloemenbuurt gewoon moet uitvoeren en niet alleen als het op televisie komt.

Volgens de SP Hilversum zit echte schoonheid van binnen en moet Dudok Wonen op de eerste plaats zorgen voor fatsoenlijke woningen zonder schimmel- en vochtproblemen, dan kan daarna ook de buurt worden opgeknapt.

U kunt zelf iets doen!
De SP Hilversum wil graag weten hoe groot het probleem precies is. Daarom horen we graag van u of u vochtproblemen of andere onderhoudsklachten over uw woning heeft of had. We willen graag weten wat voor problemen dat zijn, of u ze gemeld heeft bij Dudok en wat die er vervolgens mee gedaan heeft. Als duidelijk is hoe groot het probleem is kunnen we gezamenlijk bij Dudok aankloppen en een oplossing vragen.

Vul daarom het formulier in dat u kunt vinden door op onderstaande link te klikken of lees de folder die u vandaag in de bus zult vinden.

Laat weten of er problemen zijn met uw woning