PvdA laat postbodes vallen

5 april 2009

PvdA laat postbodes vallen

Op dinsdag 24 maart is de liberalisering van de Postwet behandeld in de eerste kamer. PvdA, CDA, CU en VVD hebben vóór liberalisering gestemd. Groenlinks, D66, SP, PvdD, SGP, OSF en Fractie-Yildirim hebben tegen gestemd.
Het voorstel van het kabinet is dus aangenomen. De liberalisering van de post is een feit.
Op diezelfde dag heeft Sharon Gesthuizen van de SP in de Tweede Kamer een voorstel in stemming gebracht om voor de postbodes op zijn minst het minimumloon te garanderen. Zelfs dit is weggestemd door PvdA, PVV, CDA en VVD.
Lees dit bericht

Afgelopen week was ik bij de Hilversumse PvdA-bijeenkomst over de crisis. Tweede Kamerlid Mei Li Vos zei daar dat "het zo mooi was dat huisvrouwen en WAO-ers/Wajongers nu bij Sandd en Selectmail eindelijk aan de bak kwamen". Dit gaat dan op basis van een karig stukloon. Er is natuurlijk niets mis met kleine banen, voor mensen die niet de hele dag kunnen werken. Maar zo'n baan hoeft toch niet beneden het minimumloon betaald te worden? Kennelijk vindt de PvdA het prima dat postbodes na jaren van trouwe dienst nu 15% van hun loon moeten inleveren en dat het minimumloon onderhandelbaar is.
Postbodes worden vervangen door postbezorgers. Weer een beroep uitgekleed en ingevuld door slecht betaalde bijbanen.

Karin Walters, wethouder

Dit bericht is een vervolg op Drie postbodes voor de prijs van één