Wie wil er een bushalte?

26 mei 2007

Wie wil er een bushalte?

Begin deze maand stuurde verkeerswethouder Erik Boog een kort briefje naar de raadsleden die over verkeer gaan dat hij in staat was geweest om bij de provincie en Connexxion voor elkaar te krijgen dat er meer invloed van de verschillende gemeenten komt op de dienstregeling dan de bussen. Het gaat dan met name om de plek van de haltes, de routes, en hoe vaak er een bus rijdt. De wethouder liet weten dat hij reacties binnen een week nodig had omdat Connexxion en de Provincie haast hadden en ze het de gemeente in eerste instantie waren vergeten te vragen. Het was dankzij het doortastende optreden van de wethouder dat we er überhaupt nog iets over konden zeggen.

Hoewel we natuurlijk erg blij waren dat de wethouder dit voor elkaar had gekregen, vonden we de korte termijn om te reageren wel een probleem. De SP fractie heeft hem daarom een brief gestuurd en hem gevraagd of hij er niet op kon aandringen dat dit zo toch echt niet kon. Mede dankzij onze brief is het de wethouder vervolgens gelukt om een behoorlijk uitstel te krijgen. De gemeenteraad kan nu op 18 juni laten weten welke wensen ze heeft als het gaat om busvervoer. Dat geeft ons de tijd om aan u te vragen welke wensen er zijn als het gaat om bushaltes, routes en frequentie van de bussen. Daarom gaan we de komende periode een enquête houden op verschillende plekken in Hilversum (ouderencomplexen, bushaltes, bussen, etc).
U kunt de enquête ook hier op de site invullen.

Vul de enquete in