SP stelt vragen over basisonderwijs

22 september 2006

SP stelt vragen over basisonderwijs

De fractie van de SP heeft het College van B&W afgelopen week schriftelijke vragen gesteld over de wachtlijsten die Hilversumse basisscholen hanteren. In de Gooi en Eembode verscheen onlangs een artikel onder de kop 'groeiend probleem wachtlijsten scholen'. De wethouder en diverse ambtenaren doen in dit artikel enkele uitspraken die voor de SP fractie niet onmiddellijk met elkaar te rijmen zijn. Vandaar dat de fractie enkele vragen stelde aan het College.

Kort gezegd vraagt de SP of het aantal basisschoolplaatsen in Hilversum wel voldoende is om ieder kind in zijn of haar buurt naar school te kunnen laten gaan. SP’er Joep Meddens: “Wat de SP betreft heeft ieder kind recht op een school waar hij of zij naar toe kan zonder veel risico te lopen in het verkeer. Een school dicht in de buurt betekent daarnaast ook minder verkeersbewegingen in ons toch al zo drukke dorp.”
Omdat er nogal wat verwarring is over wie er verantwoordelijk voor is,wil de SP ook daar graag voor eens en voor altijd duidelijk over hebben. Ook die vraag is dus gesteld.
We hebben er alle vertrouwen in dat wethouder Meuwissen de vragen snel en volledig kan beantwoorden.