Strippen in de Meent

19 januari 2006

Strippen in de Meent

Er is op dit moment veel discussie over de vraag of de Hilversumse Meent niet naar de gemeente Bussum zou moeten. Wat we daar over vinden, is elders op deze site te lezen. Ondertussen gaat het leven in de Meent natuurlijk gewoon door en gebeuren er vreemde dingen. Als je Connexxion mag geloven, komt de Meent steeds verder van Hilversum af te liggen. Een ander verklaring voor het feit dat je sinds kort een strip extra moet stempelen kunnen wij in ieder geval niet bedenken.

Om van de Meent naar het centrum van Hilversum te komen moet je nu vier strippen stempelen, dat hakt er toch behoorlijk in. Wij hebben zowel de gemeente als Connexxion gevraagd waarom er sinds kort een strip extra gestempled moet worden. Het antwoord van de gemeente Hilversum en het antwoord van Connexxion waren gelukkig eenduidig. Connexxion schreef ons : "Als uw reis duurder is geworden, dan raden wij u aan uw reactie naar de gemeente te sturen, dan kan daar de volgende keer in de onderhandelingen rekening mee worden gehouden"

De gemeente schreef :
"Deze informatie is bij de gemeente niet bekend. Tot op heden heeft de gemeente hierover geen klachten ontvangen. Voor het antwoord op uw vraag hoeveel strippen vervoerder Connexxion rekent voor een busrit van de Hilversumse Meent naar Hilversum kunt u terecht bij de klantenservice van vervoerder Connexxion"

Het positieve nieuws is dat ze het met elkaar eens zijn, de ander moet het maar oplossen. Als bewoner van de Meent heb je daar natuurlijk niets aan. Ons lijkt het dat de gemeente bij het gunnen van het busvervoer aan een bepaalde onderneming gewoon moet eisen dat er een directe verbinding van de Meent naar het centrum van Hilversum moet komen. Als het even kan voor maximaal twee strippen.