Onderzoek Bijstand, de stand van zaken

9 februari 2005

Onderzoek Bijstand, de stand van zaken

Het onderzoek naar de bijstand, bijzonder bijstand en de schuldhulpverlening in Hilversum loopt nu een week of twee en we hebben al 20 reacties binnen. Het is nog te vroeg om al conclussies te trekken, maar de meeste reacties die we tot nu toe binnen hebben gekregen gaan over het feit dat mensen veel onduidelijkheden ervaren rond de bijzondere bijstand. Ook over de schuldhulpverlening bereiken ons wel wat berichten over met name de lange wachttijden, maar dat is tot nu toe minder dan over de bijzondere bijstand. Ons onderzoek gaat de komende weken nog gewoon door en alle reacties zijn dan ook van harte welkom. Behalve dat we binnenkort gaan praten met een aantal maatschappelijke instellingen over dit onderwerp, zullen we ook nog een aantal keren folders gaan uit delen voor de deur van het CWI. Daarbij is alle hulp uiteraard welkom.

Wij komen nog steeds graag in contact met Hilversummers die ervaring hebben met de bijstand, de aanvullende bijstand of de schuldhulpverlening. Op grond van uw informatie willen we dan graag de vinger op de zere plek leggen en verbeteringen voorstellen als dat nodig is. U kunt dat doen door ons te mailen op hilversum@sp.nl, of per telefoon op ons speciale actienummer 035 6229361.