"Want wij zijn tegen lastenverhogingen"

13 augustus 2004

"Want wij zijn tegen lastenverhogingen"

Bovenstaande uitspraak is afkomstig van wethouder Kreugel (Leefbaar Hilversum) en is gedaan nadat de rechter heeft bepaald dat UPC de tarieven voor de kabel in Hilversum dit jaar niet mag verhogen. De wethouder vindt dat de burger al genoeg betaald.

Dat vindt ik natuurlijk ook, maar toch was ik wel verrast door zijn uitspraak. Het hele gedoe rond de verhoging van de kabeltarieven is in de eerste maanden van dit jaar begonnen. Wethouder Kreugel heeft toen namens de gemeente met UPC onderhandeld. Na enig geheim beraad werden de resultaten uiteindelijk besproken in de raadscommissie van 28 mei. Het door de wethouder voorgelegde resultaat kwam er op neer dat de tarieven met 50% werden verhoogd en dat we twee zenders minder zouden krijgen. De wethouder liet weten dat hij tevreden was met het resultaat. De raadscie. dacht daar echter anders over en vroeg de wethouder opnieuw te gaan onderhandelen. UPC besloot toen toch de tarieven te verhogen, met het nu door Hilversum gewonnen kort geding als gevolg.

Het is dus aan de raadscie te danken dat die tariefsverhoging in mei niet is doorgegaan. Wethouder Kreugel die nu vindt dat de burger al genoeg betaald, dacht daar in mei blijkbaar nog anders over. Als dat betekent dat de wethouder inderdaad tot het inzicht is gekomen dat de woonlasten in Hilversum nog steeds veel te hoog zijn, dan zal ik er verder niet meer over zeuren. Een beetje vreemd is het wel..

Lees onze actiepagina voor meer informatie over de kabeltarieven

John van Otterloo