Kort geding tegen UPC

17 juli 2004

Kort geding tegen UPC

De gemeente Hilversum heeft een kort geding aangespannen tegen UPC nu deze laatste heeft besloten om de tarieven per 1 augustus flink te verhogen. Het kort geding diende op 14 juli, de uitspraak kan echter nog wel even op zich laten wachten.

In een zitting van ruim vier uur gingen er veel argumenten over tafel om aan te tonen wat er nu wel en niet in het contract tussen UPC en de gemeente staat. UPC zegt ook dat ze een aantal weken geleden een akkoord met de wethouder (Kreugel) hebben afgesloten. De wethouder ontkent dat.
De rechter heeft gezegd dat hij de verhoging niet op voorhand gaat verbieden, de gemeente moet wachten op de uitspraak, die ergens half augustus zal volgen.
Dat betekent dat de verhoging per 1 augustus hoogst waarschijnlijk door UPC zal worden ingevoerd. Als de rechter dan alsnog beslist dat dat niet mag, wordt dat weer teruggedraaid. Gezien de puinhoop de de UPC administratie al jaren is, zal dat naar alle waarschijnlijkheid tot grote problemen gaan leiden als er geld moet worden terugbetaald aan de inwoners van Hilversum.