Kabeltarief toch omhoog!

3 juli 2004

Kabeltarief toch omhoog!

Ondanks het feit dat de gemeenteraad niet akkoord is gegaan met de afspraken die Leefbaar Hilversum wethouder Kreugel met UPC had gemaakt (lees hieronder), gaan de kabeltarieven in Hilversum per 1 augustus toch met ruim 30% omhoog.

De Wethouder heeft UPC een brief gestuurd dat hij opnieuw wilde praten, daar had UPC tot gisteren nog niet op gereageerd. UPC heeft op die brief eigenlijk nog steeds niet gereageerd, ze hebben alleen maar laten weten dat de tarieven in augustus met 3 euro omhoog gaan. Daar krijgen we als Hilversummers overigens niets extra voor. Sterker nog, het plan is om een aantal zenders te laten verdwijnen.

Het is op dit moment niet helemaal duidelijk welke wettelijke mogelijkheden Hilversum heeft om die verhoging tegen te houden. Voorlopig is het in ieder geval wel een heel rare aktie van UPC, die zich blijkbaar van niemand iets aan trekt.

De Christen Unie in Hilversum roept op tot een boycot van UPC, dat klinkt ons heel goed in de oren, maar er zijn helaas nauwelijks alternatieven. Als je één TV toestel in huis hebt, zonder video, dan is Digitene nog een mogelijkheid, maar als je maar toestellen en/of een video hebt, dat wordt ook dat al snel te duur.

We blijven de kwestie de komende dagen volgen en denken na over mogelijkheden om de belachelijke verhoging tegen te gaan.