SP betaalt reiziger lokettoeslag terug!

1 juni 2004

SP betaalt reiziger lokettoeslag terug!

Vandaag heeft de NS de lokettoeslag ingevoerd. Reizigers die een kaartje aan het loket , in plaats van bij de automaat, kopen moeten 50 eurocent extra betalen. De SP beschouwt de invoering van het lokettarief als de zoveelste verslechtering van de dienstverlening in het openbaar vervoer. Uit een eerder onderzoek dat we onder treinreizigers in Hilversum hebben gehouden blijkt dat 93% van de reizigers de invoering van de lokettoeslag niet steunt.

Reden voor de SP Hilversum om weer eens aktie te voeren op het station. Tussen 08.30 en 10.30 uur hebben we folders uitgedeeld en hebben we reizigers die een kaartje aan het loket kochten de 50 eurocent die de NS ze extra in rekening bracht teruggegeven.

We waren met zes SP-ers, waaronder Arda Gerkens (tweede kamerlid voor de SP) op het station. Onze aktie kreeg veel steun van de reizigers en zelfs van het NS personeel dat daar rond liep. Ook de media was ruim vertegenwoordigd.

Er waren cameraploegen van Omroep Hilversum en RTV Noord Holland. Verder waren er journalisten van de Gooi en Eemlander en het ANP.

De SP staat op het standpunt dat de privatisering van het openbaar vervoer een slechte zaak is, het leidt tot slechtere service en hogere prijzen voor de reizigers.

In het Europees Parlement heeft de SP de afgelopen jaren kunnen voorkomen dat vergaande privatisering dwingend door Europa werd opgelegd. Met uw steun zullen we ons onder andere daarvoor ook de komende jaren voor blijven inzetten.Stuur een Waakhond naar Brussel, Stem SP!

Klik hier voor de tv-uitzending van TV Hilversum (5,7 Mb)