Gemeenteraadsverkiezingen 2022. Wij stellen voor: kandidaat 8, Livia Bouma

12 maart 2022

Gemeenteraadsverkiezingen 2022. Wij stellen voor: kandidaat 8, Livia Bouma

Livia staat op de foto bij het skatepark op het Arenapark.
"Veel jongeren hebben last van de gevolgen van de coronacrisis en daarom is het zo belangrijk dat we elkaar ontmoeten."

Hier hebben we ruimte om ons ding te doen, skaten natuurlijk maar ook elkaar ontmoeten, chillen en praten over de dingen die ons bezighouden. We delen informatie over waar je het beste muziekworkshops kan volgen en hoe je muziek moet mixen, maar ook over welke tatoeages je wilt laten zetten en waar je dat het beste kan doen. We praten over onze opleidingen en de richtingen die we aan onze levens willen geven.

We zijn jonge mensen die contact zoeken met leeftijdsgenoten om interesses te delen en van elkaar te leren. Dit skatepark is een prachtige ontmoetingsplek voor ons. Niet iedereen heeft namelijk de behoefte om elkaar in cafés of clubs te ontmoeten en niet alle jongeren zijn kroegtijgers.

Het zou mooi zijn als jongeren letterlijk en figuurlijk meer ruimte krijgen om hun eigen ding te doen. We willen graag zelf onze activiteiten organiseren en daar is te weinig ruimte voor. Jongerencentra zijn veelal gericht op tieners en georganiseerde activiteiten in buurthuizen zijn voor ons, jonge twintigers, niet echt een uitdaging. Wij willen graag onze eigen activiteiten organiseren die aansluiten bij onze belevingswereld en het zou mooi zijn als we daar meer mogelijkheden voor krijgen. Wat wij nodig hebben zijn ruimtes in buurthuizen waar we ‘s avonds bij elkaar kunnen komen, waar we workshops kunnen volgen, waar we muziek kunnen maken en met een biertje op een bank kunnen hangen.

Veel jongeren hebben last van de gevolgen van de coronacrisis. We hebben twee jaar onze studies online moeten volgen, we hebben nauwelijks contact gehad met medestudenten en geen nieuwe studenten ontmoet en we voelen ons verloren, eenzaam en in het ergste geval depressief. Daarom is het, vooral nu, zo belangrijk dat we elkaar ontmoeten zodat we elkaar een hart onder de riem kunnen steken, elkaar weer kunnen inspireren en motiveren en weer leuke dingen met elkaar kunnen doen.