Overlijdensbericht John van Otterloo

6 april 2016

Overlijdensbericht John van Otterloo

Oud-fractievoorzitter SP Hilversum, John van Otterloo overleden.

Geschrokken en verdrietig maken we bekend dat onze partijgenoot John van Otterloo vannacht op 56-jarige leeftijd onverwacht is overleden, als gevolg van complicaties na een zware hartoperatie.

John van Otterloo heeft aan de voet gestaan van de Hilversumse SP welke werd opgericht in 2003. Onder zijn leiding nam de Hilversumse SP in 2006 voor het eerst deel aan de gemeenteraadsverkiezingen en kwam vanuit het niets met 4 zetels in de gemeenteraad. Sinds 2006 is de SP niet meer weg te denken uit de Hilversumse politiek.

John was een gepassioneerd politicus die zich hard maakte voor de meest kwetsbaren en genoot van het politiek spel. Maar ook bij alle acties in buurten en wijken was hij van de partij. Mede dankzij hem is het sociale geluid in Hilversum niet meer weg te denken.

In 2011 nam van Otterloo afscheid van de Hilversumse politiek omdat hij met zijn vriendin verhuisde naar Lochem.

Wij zullen hem missen en wensen zijn partner Josée, familie en vrienden heel veel sterkte toe met dit enorme verlies.

Zodra er meer bekend is over zijn uitvaart maken wij dat bekend.

Namens de gehele SP-Hilversum