Hilversum stemt tegen het associatieverdrag

26 maart 2016

Hilversum stemt tegen het associatieverdrag

De SP-Hilversum voerde campagne tegen het associatieverdrag

Opkomstpercentage Hilversum 35,9%

De meerderheid in Hilversum heeft tegen het associatieverdrag met de Oekraïne gestemd.

Door het verdrag zou er nog meer geld naar het door corruptie geplaagde Oekraïne vloeien. Er zijn al miljarden van de EU naar Oekraïne overgemaakt, terwijl de kans aanzienlijk is dat EU-geld verdwijnt in de zakken van corrupte oligarchen.

De campagneweek van de SP-Hilversum

27-03-2016 Klamer tegen Dijsselbloem in Buitenhof: 'geld naar een corrupt regime maakt oligarchen rijker en de burgers armer'.

Oekraïeners zelf negatief over economische kant Associatieakkoord.

Klik Hier om het debat in buitenhof terug te kijken.

4 ARGUMENTEN OM TEGEN TE STEMMEN

29-03-2016 Fractievoorzitter Verweij roept op om 6 april te gaan stemmen. 'Voor internationale solidariteit heb je geen associatieverdrag met een corrupt land nodig'.

Klik Hier om het debat in het politiek cafe terug te kijken.

JUIST DAAROM STEMMEN 6 APRIL

01-04-2016 Scherp debat tussen Anne-Marie Mineur en Joris Backer in museum Hilversum: 'Dit akkoord goed voor Oekraïne? Welnee, de enige die profiteert is Europa. De EU heeft ons er ingeluisd.’

VOORSTANDERS GELOVEN IN SPROOKJES

02-04-2016 De afdeling van de SP-Hilversum ging de buurten in om te folderen en te flyeren.

04-04-2016 Arjo Klamer, SP-wethouder: "Het lidmaatschap is niet mijn voornaamste zorg. Dat is vooral dat we geen verdrag sluiten met de mensen, maar met een corrupt regime. Maar het is wel relevant. Om met Cruyff te spreken: het zit besloten in het verdrag dat dit een opstap is naar het lidmaatschap. Het stond zelfs in het oorspronkelijke verdrag."

Klik hier om het debat tusen Klamer en de Wijk terug te luisteren.

06-04-2016 Arjo Klamer in nieuwsuur: "We sluiten een vrijhandelsverdrag af met een corrupt land. Dat corrumpeert. De arme Oekraïners gaan daarvoor betalen en de rijke Oekraïners zullen profiteren."

SP-Hilversum kijkt terug op een geslaagde week. Hier gaat democratie wat de SP-Hilversum betreft over. Het is goed om met andere mensen ergens over te moeten nadenken.

Wij kijken uit naar een volgend referendum.