SP heeft gedaan

24 maart 2014

SP heeft gedaan

Zaterdag 22 maart hielp de SP, in het kader van NLDOET een handje  mee in de Costerustuin aan de Zonnelaan in het hartje van Hilversum.  De in 1930 aangelegde botanische tuin is een waar pareltje. Het bezoeken waard!

Zonder vrijwilligers is Nederland nergens
NLDOET is de nationale dag waarop mensen vrijwillgers extra in het zonnetje zetten en/of zelf een keer vrijwillig een klus doen. Vrijwilligers zijn onmisbaar voor onze samenleving. Zonder inzet van vrijwilligers zou er in Nederland veel minder tot stand komen. Op tal van plekken onderhouden zijn parken, tuinen, ondersteunen zij mensen of runnen kinderboerderijen. Ze doen te veel om op te noemen. Dat moeten we koesteren en waarderen.

Karin en Alex

Costerustuin sinds 1930
De vrijwilligers van de Costerustuin onderhouden al vanaf 1930 de bijzondere botanische tuin. Met liefde verwijderen ze onkruid, kweken ze bijzonder soorten en doen al het mogelijke om hun tuin zo te houden dat iedereen ervan kan genieten. In het kader van NLDOEt hadden de vrijwilligers gevraagd of de SP de kas van onder tot boven wilden soppen om hem weer zomer en kweek klaar te maken. Geen probleem voor de SP vrijwilligers.

Gratis toegang
Overigens is de toegang tot de tuin gratis en desgewenst geven de vrijwilligers een rondleiding om u te vertellen over de bijzondere bloemen en planten. Wij als SP komen zeker nog eens terug!

Bianca en Karin