Jongeren hangout Oost een succes

15 april 2013

Jongeren hangout Oost een succes

Zondag 24 maart waren we aanwezig bij de, mede door de SP georganiseerde, jongeren hangout in Hilversum Oost. Meer dan 60 Hilversumse jongeren, belangstellenden en omwonenden verzamelden zich om te voetballen, muziek te maken, gewoon gezellig samen te zijn en om te debatteren. De thema’s waarover gesproken werd: Hoe duurzaam is je mobiele telefoon? en Hoe krijg je kinderarbeid de wereld uit? Wij kijken terug op een top middag. Bekijk het filmpje..

Jongereninitiatieven in Hilversum
De hangout stond ook in het teken van jongereninitiatieven, jongerenorganisaties, politici en instellingen met elkaar in contact brengen. En die waren aanwezig! We spraken met de Hilversumse Jongerenraad, Jong Gooiland, de JOVD, jongeren werkers van Versa, bureau wijkzaken van de gemeente, vertegenwoordigers van Combeat en enkele andere politieke partijen. Er was ruim de gelegenheid om met elkaar van gedachten te wisselen en dat gebeurde ook. En gelukkig konden we het debat in wijkcentrum Nova Zembla houden, met dank aan Versa welzijn, want het was ontzettend koud.

De hangout werd georganiseerd door jongerenorganisatie Combeat, Campagnebureau EEN, gemeente Hilversum, SP-Hilversum, Jong Gooiland, Jongerenraad, Digitaal Dagboek-Door De Wijk, Faces Against RacisManifest, Versa en wijkbewoners.

Artikel uit de Gooi en Eemlander