Hilversumse SP-raadsleden in top 10 bij Politicus van het jaar verkiezingen 2012

28 januari 2013

De Hilversumse SP-raadsleden Joep Meddens en Bianca Verweij zijn bij de Frans Vrolijk politicus van het jaar verkiezingen (2012) Zowel bij de publieks- als de vakprijs in de top 10 geëindigd. In een veld van 37 raadsleden, 5 wethouders en een burgemeester een prima resultaat voor een tweemans fractie in de oppositie.

Joep Meddens
SP-raadslid Joep Meddens werd door zijn collega raadsleden geprezen voor zijn humor, snelle one-liners en strategisch inzicht.

Deze kwaliteiten bezorgde hem een gedeelde derde plaats bij de politicus van het jaar vakprijs en een zesde plaats op de ranglijst voor de politicus van het jaar publieksprijs.

Bianca Verweij
SP-raadslid Bianca Verweij eindigde als achtste bij de publieksprijs en behaalde een gedeelde negende plaats bij de vakprijs.

Bij haar werd inzet in de wijken en oprechte betrokkenheid genoemd als redenen om haar te kiezen.

Frans Vrolijk Awards
De Frans Vrolijk Award is een jaarlijks initiatief van Marco van Stralen in samenwerking met Gooi en Eembode, Politiek Debat Hilversum en Dichtbij.nl.

De prijs is opgezet om jaarlijks een extra waarderend of alarmerend signaal te geven naar de bijdragen van individuele volksvertegenwoordigers en bestuurders van Hilversum. De vakprijs is een prijs die toegekend wordt door collega’s en de publieksprijs wordt toegekend door de Hilversummers zelf.