Op weg naar Nieuw Vertrouwen

1 juli 2012

Op weg naar Nieuw Vertrouwen

'We maken een nieuw begin. Om het vertrouwen van mensen in de economie, het vertrouwen van mensen in de politiek en het vertrouwen van mensen in elkaar te herstellen. Het is onze plicht om te gaan bouwen aan ‘nieuw vertrouwen.’ Emile Roemer 30 juni 2012

Zaterdag 30 juni is het SP verkiezingsprogramma ´Nieuw Vertrouwen´ en de kandidatenlijst voor de Tweede Kamer vastgesteld. Het aangepaste programma is op korte termijn te lezen op deze website.

Een compilatie van de toespraak van Emile Roemer tijdens het SP congres 30 juni

Nog 73 dagen `Nog 73 dagen tot aan de verkiezingen en dan beslist Nederland hoe we uit de crisis moeten komen en waar we aan gaan bouwen. 'Als we het goed aanpakken, wordt 12 september een heel mooie dag. Voor ons, maar vooral voor al die mensen nu het vertrouwen in de politiek hebben verloren. Mensen die van ons verwachten dat wij er zullen zijn voor hen.Gemakkelijk zal het niet worden, het land besturen in een tijd van diepe crisis. Het is moeilijk je eigen huis te bouwen op de puinhopen van een ander. Maar we doen het toch, omdat wij Nederland niet rechts laten liggen.'