SP-BEL-werkgroep van start

7 mei 2012

SP-BEL-werkgroep van start

SP’ers uit de dorpen Blaricum Eemnes en Laren (BEL) hebben de handen ineen geslagen om het sociale geluid van de SP in deze dorpen te laten horen. In overleg met de moederafdelingen Baarn en Hilversum ging op woensdagavond 25 april de kogel door de kerk tijdens een gezellige bijeenkomst met betrokken, Blaricumse, Eemnesser en Larense SP’ers. De SP BEL werkgroep is sinds die avond een feit!

Samen Sterk
Elk dorp heeft zijn eigen werkgroep en daarnaast zullen de leden samenwerken in de SP BEL werkgroep omdat de gemeenten Blaricum, Eemnes en Laren op een aantal deelgebieden met elkaar samen werken. Doordat de gemeenten samenwerken is het ook voor de SP van belang om goed met elkaar te overleggen over de thema’s die voor alle drie de gemeenten en hun inwoners van belang zijn. Bijkomend voordeel is dat de SP leden elkaar ook kunnen ondersteunen en versterken tijdens bijvoorbeeld de aankomende verkiezingscampagne en ander acties. De moederafdeling van Eemnes (Baarn) en de moederafdeling van Laren en Blaricum (Hilversum) ondersteunen en faciliteren het initiatief van de werkgroep(en).

Eerste acties
De eerste acties zijn inmiddels ook al een feit de BEL gemeenten en de gemeente huizen ontvingen van de BEL SPers een brief met het verzoek de gezinsbijstandstoets op te schorten. Lees hier meer over dit initiatief en de SP Eemnes sprak zich uit over het belang van zwembad de Biezem. Lees hier wat zij vinden.

Luister hier naar het radio interview van de SP Laren over de gezinsbijstandstoets

Doe mee
Ben je SPer en denk je nu, ik kan of wil wellicht iets voor de SP BEL werkgroep doen. Dan nodigen wij je uit om je aan te melden bij een van de drie coördinatoren. Je kan dan overleggen wat je voor de SP Bel kan betekenen. Dit kan variëren van meedenken en overleggen tot folderen en het organiseren van SP acties. Alle hulp is, zeker nu we de verkiezingscampagne voor de Tweede Kamer ingaan, heel erg welkom!

Aarzel niet en bel voor meer informatie over de activiteiten en mogelijkheden kan je contact opnemen met de onderstaande personen

Blaricum
Contactpersoon: Oleg Holl