Plakplaatsen

6 maart 2011

Plakplaatsen

Al vanaf de zomer heeft de SP wethouder van Osch regelmatig lastig gevallen met vragen over de vrije plakplaatsen in Hilversum. Niet alleen zijn er daar veel te weinig van volgens ons eigen gemeentelijk beleid, maar een van de twee wel beschikbare zuilen was zelfs verdwenen. Na ons enige keren met niet geheel kloppende antwoorden met een kluitje in het riet te hebben gestuurd hebben we in september 2010 tenslotte een serie vragen gesteld waar de wethouder blijkbaar niet goed raad mee wist. De antwoorden bleven in ieder geval uit.

Afgelopen maandag hebben wij de wethouder geïnformeerd over het feit dat wij van plan waren er in de raadsvergadering van afgelopen donderdag opnieuw vragen over te gaan stellen. Een wethouder moet zijn belofte om vragen te beantwoorden immers wel nakomen. En dat was hier niet gebeurd.

De wethouder had er blijkbaar geen zin in om op het matje geroepen te worden, hij had nu antwoorden voorbereid. En dat was op zich goed nieuws Er komen 13 plakzuilen, verspreid over Hilversum bij. Hij gaat de raad per brief informeren over de exacte lokatie en tijd. Die brief kunnen we binnen een maand verwachten.

Zo lijkt er naar jaren trekken en duwen dan eindelijk een eind te komen aan de strijd om voldoende vrije plakplaatsen.(De eerste keerdat de SP er om vroeg dateert namelijk al van 2006!) Maar goed, niet te vroeg juichen. Pas als die 13 zuilen er staan, kunnen we er mooie posters op plakken