Een beter en socialer Hilversum

3 maart 2010

Een beter en socialer Hilversum

De SP heeft de afgelopen vier jaar deze stad bestuurt. Samen met PvdA, CDA en D66 hebben we Hilversum beter en socialer gemaakt. Met een college dat gewoon de vier jaar heeft volgemaakt, alleen dat al lijkt uniek te worden in Hilversum. Veel van de doelen van de SP zijn op z’n minst een stukje dichterbij gekomen. Veel van onze verkiezingsbeloften zijn waar gemaakt.

Gratis openbaar vervoer, betere beloning en kwaliteit in de thuiszorg, schoolzwemmen, 37% sociale woningbouw, veel meer geld voor armoedebestrijding, meer inwoners de kans geven om mee te praten (Rondkomen bijeenkomsten, Hilversum in gesprek) kinderen die weer zwemmen leren op school, meer en betere fietsvoorzieningen, geen verhoging maar een verlaging van de woonlasten. Zomaar een aantal zaken die we de afgelopen vier jaar hebben waar gemaakt.

En de SP zou de SP niet zijn als we ook niet gewoon gebleven waren wat we waren: Een partij die altijd op straat is te vinden, samen met u, de Hilversummers. Zo hebben we samen met buurtbewoners succesvol actie gevoerd voor het behouden van buurthuis de Geus. Voeren we nog steeds actie voor het behoud van het ziekenhuis, met steun van onze tweede kamer fractie die zich in Den Haag sterk maakt voor een einde aan de fusies in de zorg.. Met bewoners van de bloemenbuurt hebben we kunnen voorkomen dat hun huizen gesloopt werden. En iedere maand stonden en staan we op de markt, zomer en winter, verkiezingen of geen verkiezingen. Iedere week hebben we een spreekuur van onze hulpdienst waar we al tientallen mensen hebben kunnen helpen, met grote en kleine zaken. Ons politiek café geeft mensen de gelegenheid om met elkaar in discussie te gaan over lokale en landelijke thema’s. We kwamen bij u aan de deur met onze acties “Buurten in de Buurt”. Juist ook als er geen verkiezingen waren.

Ook de komende jaren blijven we op straat te vinden, overal en altijd. Om samen met u te vechten voor menselijke waardigheid, gelijkwaardigheid en solidariteit. Voor een nog beter Hilversum. En we maken nieuwe beloftes. U kunt ze lezen in ons verkiezingsprogramma. Wij beloven betere openbaar vervoer, meer betaalbare woningen, bereikbare en menswaardige zorg voor iedereen en een open democratie waar meer en beter naar Hilversummer wordt geluisterd. Onze concrete voorstellen en ideeën kunt u lezen in ons programma maar als voorbeeld merken we graag op dat de SP de enige partij is die de aanbevelingen van de bezoekers aan de “Rondkomen” bijeenkomsten rechtstreeks heeft overgenomen in haar verkiezingsprogramma.

Wat ons betreft doen we dat nog vier jaar. Met een nieuw college, met als het even kan een nog sterkere SP. En daar kunt u bij helpen. Door te stemmen.
Stem op 3 maart op een partij waar u op 4 maart ook nog wat aan hebt, op de SP Hilversum.