h

Info-loket rondkomen is een blijvend succes

5 juli 2009

Info-loket rondkomen is een blijvend succes

Onlangs heb ik het jaarverslag Info-loket Rondkomen 2008 ter informatie naar de raad gestuurd. Daarin staat dat het Info-loket ook in het afgelopen jaar volop gedraaid heeft. Er zijn maar liefst 1865 mensen geholpen door het Info-loket en ook nog eens 927 mensen door de medewerkers van de Stadsbank die er elke ochtend zitten. Uitgangspunt nummer 1 van het Info-loket is "Klantvriendelijkheid staat voorop". Daarom is nu besloten ALLE consulenten van Sociale Zaken enkele ochtenden te laten meedraaien in het loket. Het is nu onderdeel van de standaard dienstverlening.

In de laatste maanden zien de consulenten dat er meer bezoekers zijn met complexere problemen. Daarom heeft Versa de consulenten getraind om hiermee om te gaan en naar welke instantie een bezoeker doorgeleid kan worden voor de beste hulp. Er wordt ook steeds intensiever met alle organisaties samengewerkt. 

Ik vind het hartverwarmend dat het gelukt is om in anderhalf jaar een nieuwe manier van dienstverlening neer te zetten: laagdrempelig, elke ochtend open en met getrainde consulenten die aandacht hebben voor de bezoekers. 

Karin Walters, wethouder

U bent hier