Wouter Bos bezoekt verkeerde ziekenhuis!

20 september 2008

Wouter Bos bezoekt verkeerde ziekenhuis!

Op maandag 22 september komt Wouter Bos, minister van financiën en PvdA kopstuk, naar Hilversum. Hij komt onder meer voor een bezoek aan Beeld en Geluid en het asielzoekerscentrum. Hij gaat ook op bezoek bij Tergooi Ziekenhuizen om daar te praten over marktwerking en schaalvergroting in de gezondheidszorg.
Wij hebben natuurlijk geen idee wat hij daar over gaat zeggen, maar de plek waar hij van plan is dat te doen belooft alvast niet veel goeds.

Hij gaat namelijk op bezoek in de vestiging in Blaricum. En dat snappen we dus niet. Er is in Hilversum veel onrust over de plannen van Tergooi om het ziekenhuis in Hilversum te slopen en er een “zorghotel” voor terug te bouwen. Juist vandaag, 20 september, is er een platform (ZOOZ) opgericht waarin inwoners van Hilversum zich hebben verenigd om te strijden voor behoud van fatsoenlijke zorg in Hilversum, een item dat toch ook de PvdA zou moeten aanspreken. En was het ook niet de PvdA die samen met ons de acties en demonstratie voor het behoud van het ziekenhuis hebben georganiseerd? Is het bezoek van zo’n hooggeplaatste PvdA-er dan niet een prima gelegenheid om de ziekenhuisdirectie nogmaals te wijzen op hun maatschappelijke verantwoordelijkheid? En waar zou dat beter kunnen dan in Ziekenhuis Hilversum?

Het zou voor alle Hilversummers een enorme steun in de rug zijn als Wouter Bos op dezelfde plek waar kort geleden honderden demonstranten meer dan 18.000 handtekeningen hebben aangeboden aan mevr. Zuiderwijk, een gloedvol betoog zou houden tegen marktwerking en schaalvergroting. Wat zou het mooi zijn als Wouter Bos er bij de raad van bestuur van Tergooi op zou aandringen om de zorg voor Hilversummers bereikbaar te houden.