Buurten in de Buurt

4 juni 2008

Buurten in de Buurt

Onder deze naam wordt door de SP in het hele land het grootste buurtonderzoek ooit gehouden. Leden van de SP gaan de komende maanden samen met raadsleden en leden uit de 1e en 2e kamer huis aan huis aanbellen om de bewoners een exemplaar van ZO, de grootste gratis krant van Nederland, aan te bieden. Aanstaande vrijdag 6 juni zullen SP leden, SP-ers uit de gemeenteraad en Hans van Leeuwen, 2e kamerlid voor de SP, in de Riebeeck huis aan huis aanbellen om te vragen hoe bewoners tegen hun buurt aankijken.

Wat gaat er goed in de buurt en wat kan er beter? We zullen mensen ook vragen of ze op de hoogte zijn van het feit dat de gemeente een buurtvisie voor de Riebeeck aan het ontwikkelen is en of ze daar zelf aan meegewerkt hebben. Zijn ze tevreden over wat ze er zelf wel of niet over te vertellen hebben, welke onderwerpen zijn in de buurtvisie onvoloende aan de orde gekomen? Dat zijn de vragen waarmee een grote groep SP-ers aanstaande vrijdag op pad gaat.

De resultaten van het buurtonderzoek worden gebruikt bij de plannen voor de lokale activiteiten van de SP, en het beoordelen van de buurtvisie. Samen met de resultaten uit andere buurten in Nederland zullen ze ook gebruikt worden bij de standpunten die de SP landelijk in neemt. Het onderzoek en het uitdelen van de ZO-krant begint vrijdag rond 16.00 uur. Iedereen is natuurlijk van harte welkom om te helpen. Wij zorgen voor de kranten en de vragenlijsten. Bel naar 035 6229362 als je ook mee wilt helpen aan het grootste buurtonderzoek ooit gehouden.

Aanstaande zaterdag, 7 juni, is de ZO-krant ook af te halen bij de maandelijkse marktkraam van de SP op de kop van de Groest (10.00 tot 14.00 uur)

Denkt Jan Marijnissen dat het echt kan, een Beter Nederland? Lees het in de gratis ZO krant.
Hier alvast een voorproefje.