h

Praten tegen een vuilniszak

29 februari 2008

Praten tegen een vuilniszak

De laatste maanden krijgt de SP veel klachten over de manier waarop de klantenservice van de GAD, u weet wel, de jongens en meisjes van het afval, werkt. Of beter, niet werkt. Een aantal mensen heeft ons benaderd omdat ze nu al maanden lang antwoord proberen te krijgen op vragen over het ophalen van kerstbomen, lege flessen en oud papier. Ook het verplaatsen van betonnen vuilcontainers van de ene kant naar de andere kant van de straat lijkt een favoriete, maar geheimzinnige bezigheid van het GAD te zijn.

Voorlopig leveren al die vragen geen antwoorden op, het lijkt praten tegen een vuilniszak. Je kan er uren mee bezig zijn, maar antwoord krijg je niet. Ook wij zijn tot nu toe niet in staat geweest om de werkwijze van de klantenservice te doorgronden. Wat ons betreft blijft er dan nog maar één mogelijkheid over. We gaan de wethouder vragen of hij ons kan uitleggen hoe dat klantenserviceproces van het GAD nou eigenlijk in elkaar zit. Dat is ook gelijk een mooie gelegenheid om eens te vragen hoe het nou precies zit met die werknemers zonder werkvergunning die een tijdje geleden bij het GAD zijn gesignaleerd. Ons bereiken namelijk geluiden dat dat nog steeds gebeurt. We zijn benieuwd wat de wethouder daar over weet en, welke risico’s we daar als gemeente mee lopen. De wet ketenaansprakelijkheid stelt namelijk dat de uiteindelijke opdrachtgever (de gemeente Hilversum) medeverantwoordelijk is voor het controleren van de werkvergunningen. 

Woensdag 5 maart aanstaande zullen we de wethouder er tijdens het vragenuur zeer uitgebreid vragen over stellen. De tekst van die vragen kunt u begin volgende week op deze site lezen. Hopelijk gevolgd door wat antwoorden...

U bent hier