Parkeergarage in Kerkelanden

6 juli 2007

Parkeergarage in Kerkelanden

Donderdag 5 juli stond de goedkeuring van de randvoorwaarden voor de verbouwing/uitbreiding van winkelcentrum Kerkelanden op de agenda van de gemeenteraad. We hebben al eerder over dit onderwerp geschreven. Het was voor ons een lastig onderwerp. We werden voor de keus gesteld, of goedkope woningen en een bovengrondse garage, of een ondergrondse garage en duurdere woningen. We zullen alle argumenten hier niet herhalen, die zijn in het vorige stukje over dit onderwerp te lezen. Bijna de hele raad was voor. Alleen GroenLinks had ook moeite met de parkeergarage en stemde uiteindelijk tegen. Wij hebben met frisse tegenzin vóór gestemd.

Niet omdat we blij zijn met die parkeergarage, maar omdat er bij dat winkelcentrum nu wel een flink aantal woningen in de sociale sector komen. En daar is grote behoefte aan in Hilversum. De wachtlijsten voor betaalbare woningen zijn nog steeds jarenlang. Dat, en het feit dat de buurt geen problemen heeft met de parkeergarage heeft er voor gezorgd dat we toch maar hebben ingestemd. Natuurlijk, de wethouder heeft toegezegd dat hij bij Dela zal aandringen op een ondergrondse garage, maar veel vertrouwen hebben we daar niet in. De wethouder zal best aandringen, maar in de randvoorwaarden staat dat het ook bovengronds mag. Dat is zo enorm veel goedkoper, dat Dela echt niet ondergronds gaat bouwen.