Bedankt Otger!

16 juli 2007

Bedankt Otger!

Vandaag heeft wethouder Otger Meuwissen (CDA) laten weten dat hij zijn wethouderspost ter beschikking stelt. Hij vindt dat hij onvoldoende uit de verf komt en daarom niet in staat is zijn portefeuille met succes te ontwikkelen en uit te voeren. De SP vindt dat een besluit dat respect verdient. Wethouder Meuwissen lag de afgelopen periode veelvuldig onder vuur op onderwerpen als het Achterom, Trinium, en de ZMOK school in Kerkelanden. Ook het gedoe rond een brief aan het Regionaal Beraad Gehandicapten mag niet onvermeld blijven. Allemaal zeer lastige onderwerpen die deze wethouder naar eer en geweten zo goed mogelijk heeft proberen op te pakken. Desondanks is dat zeker niet altijd goed uit de verf gekomen, zoals de wethouder zelf heeft laten weten.

Wij vinden het jammer dat deze wethouder weggaat omdat het een wethouder is die stond voor zijn overtuiging en zich daar ook steeds voor heeft ingezet. Communicatief gezien ging het niet altijd even goed, maar dat is natuurlijk wel een belangrijk onderdeel van het wethouderschap. Wij vinden het moedig dat de wethouder dat zelf ook onder ogen heeft gezien en daar de conclusie aan heeft verbonden dat hij het wellicht beter aan een ander kan over laten.

En, laat nou ook niet het beeld ontstaan dat het allemaal maar niks was met deze wethouder. Want dat is echt niet zo. Inhoudelijk klopten zijn argumenten vaak wel, maar hij kreeg het naar de gemeenteraad en de inwoners van Hilversum gewoon moeilijk uitgelegd. Op het terrein van duurzaamheid bijvoorbeeld was het wel Otger Meuwissen die er voor heeft gezorgd dat de bouwplannen op het Philipsterrein duurzaam zullen worden uitgevoerd. Hij heeft er ook voor gezorgd dat de kwestie rond de wachtlijsten voor basisscholen op de agenda staat. Om maar een paar voorbeelden te noemen.

Al met al wat ons betreft een wethouder die best een bedankje verdient. Bij deze.