Uitslag enquete Hilversumse Meent

19 juni 2007

Uitslag enquete Hilversumse Meent

G2 of G4? De bewoners van de Hilversumse Meent hebben via een enquête, georganiseerd en verzorgd door vele vrijwilligers, laten weten dat ze bij Hilversum willen blijven horen. De hoge respons (45%) en het feit dat slechts 1% aangeeft dat het hen niet uitmaakt met welke gemeente de Hilversumse Meent moet samengaan naar aanleiding van de eventuele gemeentelijke herindeling, geeft aan dat de betrokkenheid van de inwoners van de Meent met dit onderwerp groot is.

In het geval dat Bussum en Naarden samengaan (G2) wil : 57% bij Hilversum blijven. In het geval dat Bussum, Naarden, Weesp en Muiden samengaan (G4) is dat 62%.

De SP Hilversum is blij met deze uitslag. Niet alleen omdat de bewoners van deze wijk van Hilversum bij de gemeente Hilversum willen blijven, maar zeker ook om de hoge respons. Het bevestigt onze eerdere gedachte dat Meentbewoners niet op dit gedoe zitten te wachten. Overigens blijven we ook vasthouden aan ons standpunt dat als het gaat om gemeentelijke herindeling, ALLE Hilversummers daar iets over te zeggen hebben.

Zie hier onze eerdere berichtgeving over dit onderwerp. Uitslag van de enquête: Wijkblad "je meent het"