Wij willen nog steeds spelen!

13 maart 2007

Wij willen nog steeds spelen!

Half januari heeft de SP Hilversum vragen gesteld aan wethouder Hammer over en speelplek aan de Charlie Tooropstraat, bij de Diependaalselaan. Daarover kunt u hier meer lezen. Om kort te gaan kwam het er op neer dat de wethouder ook vond dat die speelplek er moest komen, maar ja, dat zou volgens de planning pas gebeuren als heel plan Diependaal klaar is. En dat kan nog wel even duren.

Op ons verzoek zou de wethouder nadenken over een mogelijk tijdelijke oplossing. Inmiddels is het half maart en is het buiten 17 graden. Tijd om buiten te spelen dus. Dat vonden de bewoners van de Charlie Tooropstraat ook, maar ja. Geen speelplek. Afgelopen zaterdag hebben ze daarom actie gevoerd. Onderdeel daarvan was dat de wethouder een kleine 200 handtekeningen kreeg aangeboden met het verzoek om snel duidelijkheid te geven over die tijdelijke speelplaats. We zijn natuurlijk blij dat de wethouder die handtekeningen in ontvangst wilde komen nemen, nog wel op z’n vrije zaterdag ook. Enigszins teleurstellend vonden we zijn reactie op zijn weblog. Hij schrijft daar dat hij met de bewoners gaat praten over een alternatieve locatie en wat er dan moet komen. Dat klinkt wel leuk, maar we vragen ons wel af wat er dan de afgelopen twee maanden is gebeurd, toen zou de wethouder toch ook al nadenken over tijdelijke oplossingen?

Nou ja, beter laat dan nooit zullen we maar denken. Om de vaart er een beetje in te houden zullen we de wethouder in de commissie stad van volgende week maar weer eens vragen hoe ver hij inmiddels is gekomen met dat nadenken.

Onderstaand een aantal foto’s van de actie op de Charlie Tooropstraat, gemaakt door Adriaan Iwema.