Gemeentelijke herindeling we zullen doorgaan...

31 oktober 2006

Gemeentelijke herindeling we zullen doorgaan...

Gedeputeerde Moens van de provincie Noord Holland organiseert op 1 november een informatieavond over gemeentelijke herindeling. De raadsleden van alle gemeentes in het Gooi zijn voor deze avond uitgenodigd. Wij worden er zo langzamerhand een beetje moe van.

De SP fractie houdt vast aan het standpunt dat gemeentelijke herindeling alleen aan de orde kan zijn als de inwoners van gemeenten dat graag willen. De provincie heeft daar voorlopig lak aan. Het proces rond gemeentelijke herindeling gaat gewoon door of Hilversum daar nou iets voor voelt of niet, we worden er gewoon met onze haren bijgesleept. De raad wacht nog op een stuk van het college op basis waarvan in de raad over dit onderwerp kan worden gesproken. Dat staat nu op de agenda voor 16 november. Dan hebben we eindelijk eens de mogelijkheid om in de gemeenteraad van Hilversum over dit onderwerp te praten en kunnen we daar als raad een standpunt innemen.

Tot die tijd zal de SP aan het circus van gemeentelijke herindeling sowieso niet meedoen. Wij zullen er aanstaande woensdag dus niet zijn.

Lees ook onze eerdere stukken over dit onderwerp.