1 september: Algemene ledenvergadering

13 augustus 2006

1 september: Algemene ledenvergadering

Over iets meer dan drie maanden is het zover, dan kunnen we met z’n allen laten weten wat we vonden van het “afbraakbeleid” van de kabinetten Balkenende II en III. Voor die tijd moet er door ons, SP-ers, een aantal belangrijke beslissingen genomen worden over het verkiezingsprogramma en de kandidatenlijst voor de tweede kamer-verkiezingen. Vanaf 29 augustus is het concept-verkiezingsprogramma te downloaden opwww.spnet.nl (alleen voor leden).

De SP hecht veel waarde aan de mening van haar leden, en daarom organiseert de SP Hilversum een Algemene Ledenvergadering op vrijdag 1 september 2006. Op deze vergadering wordt het concept-verkiezingsprogramma en de concept-kandidatenlijst besproken. Ook worden er vertegenwoordigers gekozen die de afdeling gaan vertegenwoordigen op de SP regioconferenties en het SP congres.

Wanneer je wordt gekozen als afgevaardigde is het de bedoeling dat je je uitgebreid gaat inlezen in het concept-verkiezingsprogramma en daar een kritische mening over vormt, mede op basis van de uitkomsten van de Algemene Ledenvergadering van 1 september. Vervolgens bespreek je dit op de regioconferentie van 16 september 2006 en kun je meebeslissen over het definitieve verkiezingsprogramma op het congres van 7 oktober 2006.

Je kunt je op de Algemene Ledenvergadering aanmelden als kandidaat afgevaardigde. Het is dan wel noodzakelijk dat je zowel 16 september als 7 oktober beschikbaar bent. Ook moet je bereid zijn om tijd en energie te steken in het grondig doornemen van het verkiezingsprogramma. Op de Algemene Ledenvergadering zal er gelegenheid zijn om je als kandidaat voor te stellen en duidelijk te maken waarom jij graag onze afdeling wilt vertegenwoordigen. Daarna zal er gestemd worden om te bepalen wie deze belangrijke taak op zich zullen nemen.

Ook als je je niet kandidaat wilt stellen als afgevaardigde is jouw inbreng op de Algemene Ledenvergadering belangrijk. Jouw mening wordt door de afgevaardigden vertegenwoordigd, en jij bepaalt wie deze afgevaardigen zullen zijn.

Hopelijk tot 1 September!