Gehandicapten en ouderen platform Hilversum

30 januari 2005

Gehandicapten en ouderen platform Hilversum

De gemeente Hilversum kent op dit moment geen eigen cliëntenraad voor de Wet Voorziening Gehandicapten. Deze wet regelt voorzieningen als trapliften, douchestoeltjes en ander aanpassingen die ouderen of gehandicapten vaak nodig hebben. Er is weliswaar een regionaal overleg, maar er ontstaat steeds meer behoefte aan lokaal georganiseerde gebruikers van die voorzieningen. Vanuit het regionaal overleg wordt nu dan ook geprobeerd om in de gemeenten in de Gooi en Vechtstreek eigen lokale platformen van de grond te krijgen.

In Hilversum wordt er door gebruikers van de voorzieningen geprobeerd een vereniging op te richten. Ouderen en gehandicapten wordt gevraagd die vereniging te steunen door lid te worden. Uiteraard wordt er ook nog druk gezocht naar mensen die een echt actieve rol in die vereniging willen spelen. De bedoeling is dat het platform gesprekspartner wordt voor de gemeente als het gaat om de uitvoering van de WVG.

De SP Hilversum heeft zich in het verleden intensief bezig gehouden met de uitvoering van de WVG (lees hier) en ondersteunt dit initiatief dan ook van harte. Wilt u meer weten? Neem dan contact op met mevr. W. Dorland, telefoon 0356212907.

Op woensdag 16 februari aanstaande gaan mensen van het platform de straat op om flyers uit te delen op de markt in Hilversum. Die flyers roepen mensen op om lid te worden van die vereniging en/of om zich actief in te zetten. De SP Hilversum zal ze daar bij helpen. We beginnen om 11.00 uur op de hoek van de Groest en de Kerkstraat (bij Feeters voor de deur). We kunnen daarbij nog wel wat hulp gebruiken. Heeft u tijd en zin om te helpen? Stuur even een mailtje naar hilversum@sp.nl.