Begroting RIO afgekeurd

15 december 2003

Begroting RIO afgekeurd

De gemeenten die betrokken zijn bij het RIO Gooi- en Vechtstreek (waaronder ook Hilversum) hebben afgelopen week de begroting 2004 van het RIO afgekeurd. De betrokken wethouders maken zich zorgen over het feit dat het werk van het RIO steeds maar duurder wordt. In maart 2002 kosten de indicaties van het RIO ruim 14.000 euro, in maart 2003 was dat gestegen naar ruim 20.000 euro terwijl het aantal indicaties zelfs lager was geworden. Met name de personeelslasten zijn stevig.

Dat de wethouder vindt dat het RIO zijn werk goedkoper moet doen vinden we als SP Hilversum een prima zaak. We vinden echter dat daarbij ook gekeken moet worden naar de kwaliteit die het RIO levert. Daar valt ook nog veel te verbeteren. Door alleen maar aan te dringen op lagere kosten bestaat het risico dat de kwaliteit nog verder achter uit gaat. Dat vinden wij onaanvaardbaar. We zullen begin januari, op basis van de door ons verzamelde klachten, de wethouder voor een gesprek over dit onderwerp uitnodigen.