Acties bij filialen en op Internet tegen Albert Heijn

11 september 2003

Acties bij filialen en op Internet tegen Albert Heijn

Onder het motto ’Liever 440 vakkenvullers dan 1 zakkenvuller’ is de SP acties begonnen tegen het besluit van Ahold om topman Moberg een mega-inkomen te geven terwijl honderden werknemers op straat worden gezet. Via kaartenacties bij AH-filialen en met een internetactie wordt het bedrijf aangesproken op haar onverantwoorde gedrag.

Albert Heijn zet in de komende tijd zeker 440 werknemers op straat. De salarissen van deze mensen verdwijnen voor een groot deel naar de bankrekening van 1 topman: de Zweed Anders Moberg. De nieuwe bestuursvoorzitter krijgt ieder jaar een miljoenensalaris en enorme bonussen, ongeacht zijn prestaties. Mocht hij falen en het bedrijf verder in de problemen helpen, dan krijgt hij bij zijn ontslag nog eens miljoenen extra mee.

Verschillende SP-afdelingen in het land voeren de komende dagen actie bij lokale filialen van de supermarktketen. Er worden enkele tienduizenden kaarten uitgedeeld met een klacht over het wangedrag van de Ahold-top. Deze worden verzonden naar de klantenservice van het bedrijf.

Ook via de website van de SP kan een klachtenbrief worden ondertekend en verzonden aan het concern. In de eerste uren van de actie werden al vele honderden mailtjes aan Ahold verzonden.