Zoek de huurwoning - 4

10 april 2012

Zoek de huurwoning - 4

Al in april 2011 berichtte wij op onze site over de lastige zoektocht die woningzoekenden, die een sociale huurwoning zoeken, moeten doorlopen. Dat was voor de SP reden om met de gemeente en woningbouwcorporaties in gesprek te gaan over de vraag kan het makkelijker? Op 6 maart hadden we een gesprek met de regionaal coördinator woningbouw over onze brief over het aanpassen van de webpagina van WoningNet.

Wat gaat er.... of is er veranderd?
- De volgorde van de woningen op WoningNet is alfabetisch op wijk gesorteerd.
- Door bij Snelzoeken ook koopwoningen te presenteren krijgt de woningzoekende direct diverse alternatieven te zien.
- De aanhef op de pagina Snelzoeken Sociale huurwoningen Gooi en omstreken zal op ons verzoek aangepast worden, zodat iemand die een huurwoning zoekt, weet dat hij of zij ook koopwoningen zal gaan zien of uitgebreid moet gaan zoeken.
- De webpagina van WoningNet zal binnen een jaar geheel aangepast worden.

en de gemeente?
Omdat we er vanuit gaan dat, als mensen willen weten hoe ze een sociale huurwoning kunnen vinden in Hilversum, de webpagina van de gemeente daarvoor het meest geschikt is zullen we de gemeente vragen om op hun webpagina een link te plaatsen naar WoningNet.nl. Het voorstel zal zijn dit te doen bij het onderwerp leven en werken, onder het kopje bouwen en wonen.

Postabonnement blijft gratis
Voor mensen die een papieren versie met het aanbod thuis willen ontvangen is er het postabonnement. Voor dit postabonnement worden geen kosten in rekening gebracht.
Al met al dus zullen de wijzigingen straks leiden tot, zo hopen we, een groter gebruikers gemak en een betere vindbaarheid van sociale huurwoningen.

Lees het 1ste stuk over dit onderwerp (14 april)
 Lees het 2e stuk over dit onderwerp (18 juni)
 Lees het 3e stuk over dit onderwerp (11 september)