Verslag bijeenkomst Europese Grondwet

13 april 2005

Verslag bijeenkomst Europese Grondwet

Afgelopen zaterdag (9 april) was er een bijeenkomst in de vrije school in Bussum over de Europese Grondwet. Het ging om een gezamenlijke bijeenkomst van de antroposofische vereniging en de SP Hilversum. Namens de SP hield Jasper van Dijk een inleiding over dit onderwerp, gevolgd door een levendige discussie met de ongeveer 30 aanwezigen in de zaal. Na de pauze sprak Huub Hoeben over de Europese Grondwet in relatie tot de antroposofische uitgangspunten. Hoewel het aantal aanwezige SP-ers eerlijk gezegd wat tegenviel, was het wel een nuttige en leerzame middag.

De komende periode zal de SP Hilversum allerlei soorten activiteiten organiseren rond de Europese Grondwet. Dat doen we omdat we denken dat het belangrijk is dat u zo goed mogelijk geinformeerd bent als u op 1 juni per referendum gaat stemmen over deze grondwet. De SP is tegenstander van deze grondwet, en hoopt dan ook dat veel mensen nee zullen stemmen.

Elders op deze site valt daar veel meer over te lezen.