Een royaal gebaar

5 april 2005

Een royaal gebaar

Het AZC Crailo is inmiddels gesloten, dat was helaas niet tegen te houden. Toch kunnen we nog steeds iets doen voor de 26000 asielzoekers die hier al zo lang zijn. Voor bijna tweederde van hen is tot op de dag van vandaag nog steeds geen einde gekomen aan het wachten. Marion Bloem (schrijfster) is daarom een aktie begonnen om de koningin te vragen om ter ere van haar 25-jarig regeringsjubileum deze mensen alsnog een generaal pardon te geven.

In de brief staat onder andere :

Met deze brief vragen wij, Nederlandse burgers - op persoonlijke titel - U, Majesteit, om een royaal gebaar. U bent immers de enige die boven alle partijen staat. Een waarlijk groots geschenk aan het Nederlandse volk, in dit jaar 2005 van uw 25-jarig regeringsjubileum en van 60 jaren vrijheid zou een royaal pardon kunnen zijn: een verblijfsvergunning voor deze (uitgeprocedeerde) vluchtelingen.

Surf snel naar www.eenroyaalgebaar.nl en onderteken deze brief. Vele bekende en onbekende Nederlanders zijn u al voor gegaan.