Meer woningen in De Hilversumse Meent

28 juni 2023

Meer woningen in De Hilversumse Meent

De SP staat in principe positief tegenover het toevoegen van woningen in de Hilversumse Meent  We waren niet zo blij met de manier van communiceren rond de aanbieding van de studie naar de verdichtingsmogelijkheden in de Meent. Dat collega’s uit de raad dit vervolgens probeerden recht te zetten door het organiseren van een informatieavond waardeerden we, maar het was triest dat dit nodig was . We hopen dat dit college er lessen uit heeft getrokken.  We zijn zeer benieuwd naar de nieuwe scenario’s rond de ontwikkeling van de locatie rond het huidige wijkcentrum.

Wij zijn dus gematigd positief rond de plannen voor de Hilversumse Meent, mits er voldoende sociale huurwoningen komen uiteraard. Ook is een steeds groter wordende groep Hilversummers dat teveel verdient voor een sociale huurwoning maar te weinig om een hypotheek af te sluiten. Laten we ook in de Meent met deze groep rekening houden.

Paul Vonk, Fractievoorzitter SP Hilversum